понеделник, 4 юли 2016 г.


 Любимото ми интервю!
 Голяма благодарност на Стоян Чобанов!
 за в. Словото днес


1   .      Коя си ти Диана
Човек на изкуството, обичам, живея и мечтая всяка секунда. Раждам се и умурам по няколко пъти на ден и вярвам , че има смисъл да сме добри и отданедни на това което правим с цялата си душа.
Казвам се Диана Василева, Родена съм в гр. Добрич, много време живеех в Трявна. Израстнах в спортно смейство, но от много малка се занимавам с изобразително изкуство. Първо ходех на школа в читалището, след това отидох да уча в Трявна дърворезба и накрая завърших в художествена академия.

2   .      Какво се случи в Трявна
Когато дойде врема да кандидатствам след 7 клас-  исках да се занамвам само с рисуване и реших да уча в Троян, но родителите ми е ме пуснаха, защото училището не им хареса и казаха - или отиваш в Трявна или оставаш тук.  Естетвено избрах да тръгна за там.  Благодарна съм, че така стана.
Града много  ме промени.  В Трявна бяха едни от най хубавите моменти в  живота ми.  Прекрасна атмосфера- градче с  приятни хора,  малки улчики и занаятчииски ателиета.  Добри приятели и учители които  никога няма да забравя.  И всичко необходимо за един творец, дух , среда.


3   .      Има ли душа дървото
Има, нещо много специално в него. Живо е!  Всяко си има  негов характер, негови особености.  Много време се борих с материала. Трудно ми беше и не го разбирах. Заобичах го когато застанах лице в лице с него.

4   .      Коя е най мащабната ти работа и какво казваш с нея          
Най- мащабната ми работа се казва ,,Безкрай''.  Преди да започна да работя по нея имах задача да проектирам църковен иконостас. ,,Колелото на живота за мен беше един от най- интересните елементи.

5   .      Според  теб защо от президента ти откупи творбата
Основна заради няколко неща:
Мащаб, труд и концепция.

6   .      Какво се случи във Венеция
Бах там за кратко, на биеналето за архитектура и дизайн през 2010.  Момента за мен беше ключов. Сетивата и душата ми се отвориха. Токлова много изкуство, толкова много информация... Ходенето ми там ме провокира, отвори ме към другите изкуства. Започнах по- силно да се интерисувам от връзката между тях. От въздействието им върху човека.

7   .       А обичаш ли Париж ....
А ти? Това е моят любим град.
При мен не е точно така. Париж ми хареса, но не успях да почувствам, че е моят град. Най- хубавото от времето в Париж е пътуването ми до Лондон... и естествено, пак си изпуснах транспорта на обратно. Почти винаги го правя там.

8   .      Кои са стихиите които бушуват в теб . 
         Не знам кои са, но са тук и просто бушуват.


9   .       А сега на къде.
 Не знам на къде , но знам как.

1   .   Кажи тогава как.
 С любов обич към живота и любов към изкусвото. Постоянство и  дисциплина в работата, защото поне в мояте без тях нищо не се получава.

1   .  Дианче,  трябва да ти кажа, чеи това интервю има край...
Както всичко хубаво.




Няма коментари:

Публикуване на коментар